Subaru Touring Wagon vm.
88, ajettu 240 000, 2 000 euroa. Sillä
olemme selvinneet tähän asti todella hyvin. Jos joku on siis tulossa marraskuun
puolivälissä Australiaan, meiltä saa hyvän ja siistin auton.
Neliveto ja kaikkea.
Mutta asiaan.
Valkoinen salama on palvellut meitä jo kahden yöpymisen ajan. Ensimmäinen tässä
autossa viettämämme yö tapahtui sademetsässä. Pitkän ajon jälkeen löysimme
mukavannäköisen parkkiksen, johon heitimme auton. Ihan keskelle kyliä emme ole
uskaltaneet autoa jättää, sillä tietty rauha vetää sekä 500 dollarin sakkojen
mahdollisuus työntää meitä hieman syrjäisemmille kaduille.
Kiva nukkumapaikka alle 140-senttisille.
Väsyneinä
ajattelimme olla näppäriä ja kokeilla, kuinka hyvin etupenkeillä voi nukkua,
jos niitä taittaa taaksepäin. Iltapalaa suuhun ja pää tyynyyn. Yö oli
molemmilla katkonainen. Annastiinalla ratti ei jättänyt liikaa tilaa jaloille,
minulla ei muuten vain. Jalat turvonneina aamuun ankeaan lauloi team A & A.Pienen
aamureippailun jälkeen olo oli kuitenkin jo pirteämpi ja jatkoimme matkaa.
Toisena
iltana opimme säännön numero yksi. Jos lähellä kaupunkia on nuotiopaikka,
vesihana ja vessat, ei kannata ajaa enää lähemmäs ajatuksella ”jos siellä on
vielä tällainen samanlainen”. Hyvin harvoin on. Vielä harvemmin sen löytää
pimeässä.Ajoimme siis 20 kilometriä takaisin Mt. Gaimbierin ulkopuolelle
mukavalle evästaukopaikalle, joka meille tarkoitti rauhallista nukkumapaikkaa.
Vessoja emme käyttäneet, koska lepakot eivät sitä sallineet. Ne hivottelevat
kaikuluotaimineen aika läheltä.
Tällä kertaa taitoimme kiltisti takapenkit alas
ja siirsimme matkatavarat etupenkeille. Jalatkin sai melkein suoraksi. Toimii.
Ja on varsin halpaa. Päiväbudjettiimme kun ei oikein mahdu tankkausta ja
hostelliyötä samalla kertaa. Tosin ysivitonen on täällä älyttömän halpaa. 1,3
dollaria eli n. 85 senttiä/litra. Tankki täyteen alle 50 eurolla. Niin noh,
halpaa ja halpaa.
Highway nro 1. Tuttuakin tutumpi.
Autossa on yllättävän mukava nukkua. Matka sänkyyn ei ole
pitkä, telttailu on aina ollut lähellä sydäntäni ja aamuisin ei ole mitään
mukavampaa kuin kasvattaa hieman otsonireikää ja pitää autoa tyhjäkäynnillä
viitisen minuuttia – lämmön lisäksi voi varmistaa, että vehj.. siis hieno
Subaru Touring Wagon vuodelta 1988 lähtee käyntiin.
sunnuntai, 17. syyskuu 2006
Kommentit