Nyt lähtö alkaa lävähtää oikeasti naamalle. Huomasin, että töitä on jäljellä enää pari päivää. Koska valmisteluilla jää vähän aikaa, täytyy toivoa, ettei mitään korvaamatonta ole unohtunut. Kun vakuutukset on maksettu ja sveitsiläisen helikopterifirman hakupalveluvakuutusta on jäljellä vielä maaliskuulle asti, en usko, että mitään kovin tärkeää on jäänyt hoitamatta.

Maksoin osuuteni Hanko-Rostock -lautasta. Noin 150 euroa + bensat on kohtuullisen edullista touhua siihen nähden, että tavaraa saa ottaa niin paljon kuin lavalle ja penkkien taakse mahtuu.

Viime kauden lopussa, lentokentällä kokeilin kaverini kanssa kuinka paljon rinkka ja suksipussi painaa. Ohjeiden mukaan suksipussin paino lasketaan 25 matkatavarakiloon. Yksin rinkka painoi 25 kiloa, suksipussi parikymmentä. Ja silloin oli vielä käsimatkatavarat punnitsematta.

Sillä hetkellä, kun mietin, mitä vaatteita pitäisi heittää, jotta saisi painoa alas (kaikki mainospaidat jäivät Geneven lentokentän roskiksen viereen - ehkä joku sai siitä hyviä, mutta valitettavan painavia vaatteita) päätin, että seuraavalla kerralla lähden matkaan autolla.

Autossa kymmenen kilon monot, 12 kilon sukset, toiset kympin sukset ja muut tavarat kulkevat huomattavasti sujuvammin autossa kuin 10e/kg ylipainona lentokoneessa.

Webcam lupailee jo vähän lunta, lumiraportti ei. Tosin lunta se on tykkilumikin...